سئو برای FAQ Schema

آموزش اضافه کردن اسکیما faq به 3 روش + سایت وردپرسی آکادمی فرین

اگر در وبسایت شما به طور روزانه پرسش‌ها و پاسخ‌های تکراری بسیاری مطرح می‌شود برای جلوگیری از اتلاف وقت توصیه می‌کنیم از سوالات متداول یا FAQ استفاده کنید. در این مقاله به معرفی صفحه FAQ، نمایش سوال جواب در نتایج گوگل و روش‌های اضافه کردن FAQ Schema در وردپرس را به شما آموزش دادیم، امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید صفحه سوالات متداول را در سایت وردپرسی خود ایجاد کنید. یکی از ضروری‌ترین بخش‌های یک وبسایت صفحه سوالات متداول یا FAQ می‌باشد و امروزه اکثر وبسایت‌های معتبر دارای چنین صفحه‌ای هستند. سایت‌های وردپرسی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و با استفاده از افزونه‌ها به راحتی می‌توانید صفحه سوالات متداول را به سایت خود اضافه کنید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه اضافه کردن FAQ Schema در وردپرس را به شما آموزش دهیم.

بسیاری از وبمستران از این بخش برای پاسخ به سوالات رایج استفاده می‌کنند، اما گوگل به دقت به محتوای سایت‌ها نگاه می‌کند. بنابراین بهتر است که از سوالات متداول تنها در مواقع ضروری و در بخش‌هایی که به واقع به کاربر کمک می‌کند، استفاده کنید. ابزارهای معتبر سئو مانند SEMrush، Moz، Ahrefs و Conductor امکانات ویژه‌ای برای شناسایی سوالات متداول و FAQ‌ها دارند. این ابزارها به شما این امکان را می‌دهند که کلمات کلیدی خاصی را جستجو کرده و از آن‌ها برای شناسایی سوالات رایج کاربران استفاده کنید. با پرداخت هزینه برای دسترسی به نسخه‌های پولی این ابزارها، شما به امکانات پیشرفته‌تری برای تحقیق و تحلیل سوالات کاربران دست خواهید یافت.

این داده‌ها در قسمت‌هایی مانند نام تصاویر، عنوان تصویر در وب‌سایت، توضیحات و متن جایگزین (Alt Text) گنجانده می‌شود. وقتی گوگل تصمیم گرفت که به جای تمرکزِ صرف روی کلمات کلیدی، دید بازتری داشته باشد و معنا و مفهوم واقعی صفحات را درک کند، مفهوم انتیتی مطرح شد. در این راهنما از بخش آموزش سئو در سایت پارس‌پک، با مفهوم انتیتی‌ها به‌صورت عمیق آشنا شده و مثال‌هایی را از انواع آن‌ها می‌بینید. همچنین از تأثیر انتیتی‌ها در سئو آگاه می‌شوید و از دید گوگل به موجودیت‌ها نگاه می‌کنید. تفاوت سئوی مبتنی بر انتیتی با سئوی مبتنی بر کلمات کلیدی را درک کرده و یاد می‎گیرید که چطور با پیاده‌سازی این روش مدرن سئو، چند پله از رقبایتان بالاتر باشید. افزونه Schema & Structured Data for WP & AMP یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای ایجاد داده‌های ساختاریافته و افزایش رتبه سئو سایت است.

استفاده درست از این ویژگی می تواند حضور شما در Rich Result را تضمین کند. این حضور توجه کاربران را به شما جلب می کند و باعث افزایش قابل توجه نرخ کلیک CTR در نتایج می شود و نهایتا رتبه شما را در گوگل بالا می برد. یکی از اشتباهات جدی که ممکن است تأثیرات منفی بر سایت شما داشته باشد، پنهان کردن اطلاعات در قالب اسکیما است. شما نباید اطلاعاتی را که در واقع در صفحه وجود ندارند، در اسکیما FAQ اضافه کنید. موتورهای جستجو مانند گوگل به‌شدت با چنین رفتارهایی برخورد می‌کنند و ممکن است سایت شما را جریمه کنند.

این یعنی ممکن است کدها را به صفحه اضافه کنید، اما بعد متوجه شوید که کدها در صفحه قرار نگرفته اند! همانطور که مشخص است، دقیقا متن سوال ها و جواب ها، میان کدها قرار گرفته. برای این کار در سایت هایی با سیستم مدیریت محتوای اختصاصی باید از کدنویس کمک بگیرید. جدای از این موضوع، ممکن است وجود یکی از سوالات ذهنی مخاطب در کادر سوالات متداول هم باعث شود مخاطب به کلیک کردن ترغیب شود. همانطور که میبینید، حداقل این کادر سوالات باعث میشود سایت تان با اندازه ای 2 برابر نسبت به حالت عادی در نتایج نشان داده شود.

همانطور که میبینید تستی که ما خودمان انجام دادیم و برای سایت خود ما هم اینها به نمایش در می‌آیند. همانطور که دیدید نحوه استفاده از schema یا دو پلاگین وردپرسی خیلی ساده بود. افزونه WP Q&A Schema یک افزونه کاربردی است که به شما امکان می‌دهد تا سؤالات و پاسخ‌های خود را در قالب اسکیما مارکاپ در وب‌سایت خود نمایش دهید. این کار می‌تواند به بهبود رتبه سئو وبلاگ سایت شما کمک کند و باعث شود که گوگل شما را به عنوان یک منبع معتبر و مفید در نظر بگیرد. شما به همین راحتی توانستید اسکیما پرسش و پاسخ را بدون نیاز به هیچ افزونه‌ای در سایت خود قرار دهید.

(اشتباهی که امروزه نیز تکرار می‌شود.) یا اینکه متوجه شدند این اسکیما بر روی محصولات کاربردی نیست و ریچ ریزالت سوالات متعدد نشان داده نمی‌شود. در صفحه ویرایش هر پست، بخش جدیدی به نام “سوالات متداول” اضافه می‌شود. توجه داشته باشید که طبق تجربیات ما در سئو، سه سوال بسیار عالی است و این قطعه کد، سه سوال و سه پاسخ را بصورت فیلد خالی در پست‌تایپ‌ها برای شما ایجاد می‌کند. از طرفی کد JSON تولید می‌کند و آنرا بصورت یک کد اسکریپت شده در متن جایگذاری می‌کند. بعد از انتشار مقاله، کافیست توسط rich result test تست بگیرید و معجزه آنرا ببینید. عوامل مختلفی از جمله بهینه‌سازی صفحه کسب‌وکار در نقشه گوگل، کسب نظرات مثبت مشتریان، استفاده از کلمات کلیدی محلی و داشتن یک وب‌سایت واکنشگرا بر سئو محلی تأثیر می‌گذارند.

همچنین گاهی اوقات محتوای موجود در صفحه به اندازه کافی است و افزودن محتوای اضافی به شکل FAQ ممکن است به جای افزایش مرتبط بودن، مرتبط بودن صفحه را کاهش دهد. دلیل اینکه جاوا اسکریپت (همراه با دانلود استایل و فونت) می‌تواند مشکل‌ساز باشد این است که به کاهش سرعت بارگذاری صفحه کمک می‌کند. FAQهای یکتا که محتوای یکتای مربوط به هر شهر را در بر دارند، هر صفحه را برای جستجوهای مرتبط مرتبط‌تر می‌کنند. FAQها به ارائه‌دهندگان خدمات اجازه می‌دهند که محتوای یکتایی به صفحات وب اضافه کنند که در غیر این صورت تقریباً نسخه‌های مشابهی از دیگر صفحات منطقه خدمات شهری بودند. لیست‌های جستجوی ارتقا یافته برای داده‌های ساختاریافته FAQ چندین مزیت دارند.

به جز داکیومنت های خود گوگل، از مقاله سایت رنک مث و Schema.org نیز برای منبع استفاده شده است. طبق تجربه شخصی ام زدن این اسکیما بر روی صفحات مقاله و دسته بندی بسیار تاثیر گذار است. نظر شما راجع به اسکیمای سوالات متداول چیست؟ اگر هر سؤال یا نظری در مورد این اسکیما دارید، با اشتیاق منتظر پاسخگویی شما هستم. اسکیمای FAQ یا همان اسکیمای سوالات متعدد (FAQ Schema Markup) چیست و دقیقا چه کاربردی دارد؟ در این مقاله به شرح کامل این اسکیما، تاثیرش در نتایج، آموزش اضافه کردن اسکیمای سوالات متداول و مباحث فنی را آموزش خواهم داد. در همین ابتدا به شما پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مقاله با من همراه باشید تا اطلاعات کامل و جامعی را در مورد اسکیمای FAQ دریافت کنید. این سوالات و جواب‌ها در سایت شما نمایش داده می‌شوند پس بهتر است با دقت و توجه سوالات مهم و کاربردی را قرار دهید که ممکن است سوال اکثر کاربران باشد.

همون طور که احتمالا میدونید تعداد اسکیماهایی که وجود داره خیلی زیاده. از لابلای این لیست داشتم دنبال چند اسکیما که به درد خودم میخوره میگشتم تا اینکه به دو تا Schema برخورد کردم که به خاطر بی سوادی خودم به نظرم خیلی شبیه به هم بودن. اگر بعضی وقت ها به موضوع جالبی برخورد کنم که توی وب فارسی چیزی راجبش نیست، اگه حالش رو داشته باشم راجبش مینویسم. مفهوم “اسکیما” (Schema) به یک ساختار یا الگویی اشاره دارد که برای توصیف و تنظیم داده‌ها، فرمت‌ها، یا ساختارهای مختلف استفاده می‌شود. اسکیما به عنوان یک مجموعه از قوانین یا دستورالعمل‌ها برای معناگرا و موثر کردن داده‌ها یا اطلاعات در یک سیستم استفاده می‌شود.

استفاده از این کد FAQ می تواند به طور قابل توجهی رتبه بندی و شانس نمایش بخش های سؤالات متداول شما را در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) بهبود بخشد. اگر می‌خواهید سئوی سایت وردپرس خود را بهبود بخشید و جایگاه بهتری در نتایج گوگل کسب کنید، افزودن اسکیما به سایت شما ضروری است. یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از اسکیما برای FAQ (سوالات متداول) است. این آموزش به شما نشان می‌دهد چگونه با استفاده از افزونه WP Code به راحتی FAQ را به سایت خود اضافه کنید و تمام تنظیمات را به‌صورت خودکار انجام دهید. سئوی محلی کمک می‌کند کسب‌وکار شما در جستجوهای محلی، مثل «کافه نزدیک من»، بیشتر دیده شود. به‌طور ساده، سئوی محلی باعث می‌شود مشتری بیشتری جذب کنید و فروش‌تان بیشتر شود.

داده‌های ساختاریافته اطلاعاتی هستند که به‌طور خاص برای ماشین‌ها سازماندهی شده‌اند تا بتوانند آن را درک کنند. افزونه Schema App Structured Data یکی از پلاگین‌های برتر در ایجاد اسکیما مارک آپ اوتوماتیک و سراسری برای وبسایت‌ها است. AIOSEO علاوه بر اسکیمای FAQ، امکان اضافه کردن اسکیما مارک آپ برای محصولات، دستورات آشپزی، اپلیکیشن‌ها و دوره های آنلاین را هم فراهم می‌کند. اما گوگل برای نمایش موجودیت‌های مختلف، ویژگی‌هایی را برای SERP در نظر گرفته که بسته به نوع انتیتی‌ آن‌ها را نمایش می‌دهد. میتوانیم به جای استفاده از این دو پلاگین کاری که انجام میدهیم این باشد که بیایم یک پلاگین هدر و فوتر کاستوم کد دانلود بکنیم. کاری که من انجام دادم این است که این ابزار را پیدا کردم که تاریخ آن را میتوانیم دستی وارد بکنیم.

سئو داخلی یکی از بخش‌های مهم در بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است که شامل تمام اقداماتی می‌شود که بر روی وب‌سایت انجام می‌دهید تا رتبه‌بندی آن در نتایج جستجوی محلی بهبود یابد. این اقدامات کمک می‌کنند تا سایت شما برای کاربران محلی و موتورهای جستجو جذاب‌تر و قابل‌فهم‌تر باشد. لوکال سئو (Local SEO) در بازه زمانی ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ شکل گرفت، زمانی که موتورهای جستجو تلاش کردند نتایجی مرتبط با موقعیت مکانی کاربران، مانند ساعات کاری فروشگاه‌ها یا موقعیت آن‌ها در نقشه، ارائه دهند. پیش از پیدایش لوکال سئو، کسب‌وکارها بیشتر به روش‌های سنتی مثل تبلیغات چاپی و معرفی دهان‌به‌دهان برای جذب مشتریان محلی متکی بودند. این تحول دیجیتال به کسب‌وکارها امکان داد تا با استفاده از عوامل رتبه‌بندی محلی، به شکلی هدفمندتر در جستجوهای محلی دیده شوند و به مشتریان اطراف خود دسترسی پیدا کنند.

دیگر کاربران علاقه ندارند که با تایپ کردن به دنبال چیزی بگردند و در آینده بسیار نزدیک، سرچ‌های صوتی می‌تواند رتبه اول جستجو را از سرچ متنی بگیرد. براساس تکنیک های سئو بک لینک های قوی ، واحدهای ارزش یک سایت هستند، زیرا موتورهای جستجو مانند گوگل بک لینک ها را به عنوان امتیاز مثبت برای سایت شما در نظر می گیرد. هرچه یک وبسایت بیشتر بک لینک داشته باشد، محبوب تر خواهد بود و در نتایج بالاتر نشان داده خواهد شد. در این پکیج استثنایی ما لیست +580 بک لینک قوی با دامین آتوریتی 90 تا 30 و با قابلیت درج لینک های فالو  و نوفالو را به شما وبمستر محترم ارائه می دهیم. کدهای اسکیما اطلاعات زیاد و البته مفیدی در مورد یک سایت در اختیار کاربران قرار می دهد.

اسکیما (schema) گذاری یکی از مواردی است که در سئو سایت فروشگاهی بسیار حائز اهمیت بوده و باید در آنالیز اولیه سایت حتما به وجود آن در برخی صفحات دقت شود. عملا با داشتن اسکیمای مناسب، شما آخرین پله ی آموزش سئو خصوصی در بخش سئو داخلی را فرا می گیرید به همین خاطر قصد داریم در این مقاله هر انچه باید در خصوص آموزش اسکیما بدانید را بیان کنیم. این کادر یک بخش سؤالات متداول است که در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر می شود و شامل لیستی از سؤالات و پاسخ های مرتبط برای یک عبارت جستجوی خاص است. کدهای اسکیما همچنین به عنوان داده های ساخت یافته شناخته می شوند و راهی برای طبقه بندی محتوای شما برای موتورهای جستجو هستند. گوگل داده های ساخت یافته را به عنوان یک قالب استاندارد برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه و طبقه بندی محتوای صفحه تعریف می کند.

اینجاست که اسکیمای FAQ به داد شما می‌رسد و به سرعت خود را در نتایج گوگل نشان می‌دهد. در بعضی از موارد فقط بعد از گذشتن 30 دقیقه اسکیمای FAQ در نتایج گوگل نمایش گرفته است. البته به هر حال با توجه به اینکه این موضوع تضمین شده نیست، ولی گوگل نشان داده است که ارزش زیادی برای این اسکیما قائل است. همانطور که مشاهده می‌کنید وقتی که یکی عبارت یا کلمه کلیدی را سرچ می‌کنیم، اسکیمای FAQ به شکل زیر نمایش داده می‌شود. همانطور که می دانید موتورهای جستجو رضایت کاربران را بر همه چیز ارحج می دانند و اسکیما دقیقا رضایتمندی کابران را به سبب اطلاعات خوبی که در اختیارشان قرار می دهد فراهم می کند.

این کار باعث می‌شود که سایت شما در نتایج جستجوی گوگل بیشتر دیده‌شود و رتبه آن افزایش یابد. پروسه ساخت تا قراردادن این استراکچر دیتا چند مرحله دارد، 1- ابتدا باید این استراکچر دیتا را بسازیم 2- اسکیما پرسش و پاسخ خود را در صفحه مد نظر قرار دهیم 3- آن را تست کنیم تا از عملکرد درست آن مطمئن شویم. اگر تمام مراحل این آموزش را تا انتها طی کردید اما خروجی مطلوب حاصل نشد می‌توانید از خدمات سئو وردپرس استاد سئو استفاده کنید. اگر از اسکیمای پرسش و پاسخ در صفحات خدمات یا محصولات خود استفاده کردید، به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشید که قیمت سرویس یا محصول خود را در این اسکیما قرار ندهید. اگر قیمت شما بسیار پایین‌تر از بقیه رقباست شاید استفاده از آن در پرسش و پاسخ‌های متداول به شما کمک کند ولی به هر حال بهتر است این کار را انجام ندهید.

در این حالت در آینده که کاربر یک کلمه مرتبط به کسب و کار شما را جستجو میکند، ممکن است به دلیل آشنایی قبلی با برند، روی سایت تان کلیک کند. پیشنهاد میکنم مقاله دیگر ما درباره بک لینک چیست و تاثیر آن بر روی سئو را بخوانید. افزونه‌های اسکیما پرسش و پاسخ گوگل، ابزاری هستند که به شما کمک می‌کنند تا سؤالات و جواب‌های مرتبط با محتوای سایت خود را به صورت ساختار یافته به گوگل ارائه دهید. امکان پرسش و پاسخ اسکیما گوگل یک نوع از اسکیما‌های ساختاریافته است که به گوگل اجازه می‌دهد تا پاسخ‌های مربوط به سؤالات کاربران را در صفحه نتایج جستجو نشان دهد. اگر وب‌سایت شما یک بخش پشتیبانی یا مرکز راهنمایی دارد، افزودن اسکیما FAQ به این صفحات می‌تواند بازدیدکنندگان را به سرعت به سوالات خود هدایت کند.

مهم‌ترین نکته‌ای که باید بدانید این است که حتی پس از اضافه کردن اسکیما FAQ به صفحات سایت، هیچ تضمینی برای نمایش این محتوای خاص در نتایج جستجو وجود ندارد. به عبارت دیگر، حتی اگر همه مراحل را به‌درستی دنبال کرده‌اید، ممکن است محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل به نمایش درنیاید. اگر شما هم به تازگی اسکیما FAQ را در صفحات سایت خود اضافه کرده‌اید و انتظار داشتید که در نتایج جستجوی گوگل به‌صورت غنی (Rich Results) نمایش داده شود، ممکن است متوجه شده باشید که این اتفاق نیفتاده است. در اینجا چند دلیل ممکن برای این موضوع وجود دارد که باید آن‌ها را بررسی کنید. بعضی اوقات ممکن است وسوسه شوید که سوالات و پاسخ‌هایی اضافه کنید که احتمالاً در جستجوهای کاربران به‌طور واقعی مطرح نمی‌شود. این نه‌تنها به تجربه کاربری لطمه می‌زند، بلکه ممکن است اسکیما شما توسط موتورهای جستجو شناسایی و رد شود.

اما در سئوی موجودیت‌محور، باید به شیوه‌های مختلف، سرنخ‌هایی را درباره موضوع محتوا به گوگل بدهید.آموزش Entity در سئو، شامل چندین تکنیک‌ است که در ادامه آن‌ها را می‌بینید. وقتی کاربر این موجودیت را در گوگل جستجو می‌کند، یک پنل دانش (Knowledge Panel) هم برای آن می‌بیند (البته این پنل فقط برای بعضی انتیتی‌های خاص نمایش داده می‌شود). پنل دانش اطلاعات دقیق و خلاصه‌ای را به‌‌صورت خودکار در مورد موجودیت‌ها (مانند نام، تاریخ تولد، شغل، جوایز و…) در SERP نمایش می‌دهد. هدف این پنل این است که کاربران اطلاعات یک انتیتی را به راحت‌ترین و سریع‌ترین شکل ببینند. شاید انتیتی مورد نظر، مربوط به یک کسب‎‌و‌کار محلی باشد که پروفایل کسب‌وکار گوگل (Google Business Profile) را در گوگل‌مای‌بیزنس ساخته باشد.

از طرف دیگر به این موضوع نیز باید توجه کنیم که این صفحه در حال توضیح در مورد یک کلمه کلیدی مشخص نیست و موضوعات مختلفی را به صورت همزمان توضیح می‌دهد. در این حالت با مغایرت کلمات کلیدی در این صفحه، امکان سئوی صفحه عملا وجود ندارد. پس از نصب افزونه‌ها یا وارد کردن کدهای دستی اسکیما، پیشنهاد می‌کنم که حتماً لینک صفحه مورد نظر را با ابزارهای تست گوگل بررسی کنید. با این کار می‌توانید مطمئن شوید که کدهای شما به‌درستی در صفحه نمایش داده شده‌اند و هیچ تداخلی با کدهای دیگر ایجاد نکرده‌اند. برای این کار می‌توانید از ابزار Google Structured Data Testing Tool یا Rich Results Test استفاده کنید.

یکی از جنبه‌های بسیار مهمی که پرسش‌های متداول گوگل در آن نقش دارند، ارتقا تجربه کاربری است. با ارائه پاسخ‌های مختصر و دقیق به سوالات متداول، کاربران می‌توانند با سرعت و کارآیی بیشتری به اطلاعات دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، این پرسش‌ها می‌توانند به بهبود خوانایی محتوا کمک کنند و باعث افزایش درک مطلب توسط کاربران شوند. در واقع گوگل بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین خود سعی می‌کند بهترین سوالات متداول و مرتبط به کلمه کلیدی سرچ شده توسط کاربر را انتخاب کرده و آن‌ها را به مخاطب نمایش دهد. Keyword Tool یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند برای شناسایی سوالات کاربران است.

به‌طور کلی، این اسکیما باید در صفحاتی استفاده شود که سوالات متداول کاربران در آن‌ها مطرح شده است. این نه تنها برای تجربه کاربری خوب است، بلکه به موتورهای جستجو نیز نشان می‌دهد که شما به‌عنوان یک منبع معتبر شناخته می‌شوید. افزودن طرح سؤالات متداول (Rich Snippets) به وب‌سایت راهی ساده برای افزایش عملکرد موتور جستجو و تعامل کاربر است. با دنبال کردن این مراحل و استفاده از این مقاله، می توانید سایت خود را در نتایج جستجو بیشتر قابل مشاهده و در دسترس قرار دهید. این اسکیما بسیار ساده بوده و شما حتی با دیدن نمونه کد آن هم می‌توانید این اسکیما را به وبسایت خودتان اضافه کنید. اما رفته رفته همه متوجه شدند که رفتار گوگل نسبت به این اسکیما در صفحات مختلف و کیورد های مختلف متفاوت است.

این تست بازخوردی ارائه می‌دهد که اگر چیزی ناقص باشد نشان می‌دهد و مشخص می‌کند که آیا کد معتبر است و واجد شرایط برای یک نتیجه غنی است یا خیر. هر سیستم مدیریت محتوا (CMS)، هم منبع باز و هم پلتفرم‌های SaaS اختصاصی بسته، باید قابلیت FAQ و FAQ schema را ارائه دهد، اگر به‌طور پیش‌فرض نباشد، با یک افزونه یا اکستنشن اضافه شود. ایجاد تجربه‌های بدون اصطکاک برای مشتریان مهم است تا آنها تصمیم به انجام اقدام مورد نظر بگیرند، مانند خرید یک محصول یا پر کردن فرم تماس. این افزونه از قابلیت درگ-اند-دراپ برخوردار بوده و کار با آن بسیار ساده است. امکان نمایش FAQها به صورت آکاردئونی و کشویی جزو مزیت های اصلی آن است. البته گوگل مدتی است رویه‌اش را تغییر داده است و فقط برای سایت‌های با اتوریتی بالا، ریچ اسنیپت FAQ را در نتایج نمایش می‌دهد.

کمک گرفتن از ابزارهای هوش مصنوعی در کنار ابزارهایی مانند Google Trends و SEMrush برای شناسایی Entity موثر هستند. قدم اول این است که سعی کنید از زوایای مختلف به مفهوم مدنظرتان فکر کنید و ببینید این انتیتی، با چه مفاهیمی دیگری در ذهنتان همراه است. اما روش‌های فنی‌تر پیدا کردن موجودیت‌ها را می‌توانید در ادامه ببینید. همچنین آدرس مقاله عنوان مقاله تصویر مقاله که آدرس آن را باید وارد کنیم و می‌پرسد که شما شخص هستید یا سازمان. خوب پلاگین هایی که استفاده میکنیم یک مقدار سرعت سایت ما را پایین می‌آورند یک پلاگین هر چقدر هم خوب کدنویسی شده باشد باز هم یک مقدار سرعت را پایین می‌آورد. پابلیش دیت را حتماً باید به این صورت وارد کنید تغییر هم میتوانید بدهید پابلیشر هم میتوانید اسم سایتتان را بزنید.

از نحوه افزودن سوالات متداول به سایت گرفته تا بهبود ظاهر آن‌ها در نتایج جستجو، همه چیز را پوشش خواهیم داد تا شما بتوانید به راحتی از این ابزار قدرتمند بهره‌برداری کنید. استفاده از ابزارها و روش‌های مختلف برای جلب توجه موتورهای جستجو و بهبود رتبه سایت‌ها امری ضروری است. یکی از این ابزارها که به طور خاص می‌تواند تأثیر زیادی بر روند بهینه‌سازی وب‌سایت داشته باشد، اسکیما FAQ یا اسکیما پرسش و پاسخ است. این نوع اسکیما به سایت‌ها کمک می‌کند تا در نتایج جستجو از ویژگی‌های خاصی برخوردار شوند که نه تنها دیدگاه کاربران را جلب می‌کند، بلکه باعث بهبود رتبه‌بندی در گوگل نیز می‌شود. در این مقاله، به طور جامع به بررسی مفهوم اسکیما پرسش و پاسخ (FAQ)، مزایای آن، روش‌های پیاده‌سازی و نحوه استفاده از آن در وب‌سایت‌های مختلف خواهیم پرداخت. Answer the Public یکی از ابزارهای محبوب برای شناسایی سوالات کاربران است.

اسکیما FAQ نوعی کد خاص است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای سوالات متداول (FAQ) شما را به شکلی درست‌تر و واضح‌تر درک کنند. این کدها به گوگل و دیگر موتورهای جستجو نشان می‌دهند که بخش‌های مختلف سایت شما (مثل سوالات و پاسخ‌ها) چطور باید نمایش داده شوند و چه اطلاعاتی باید در نتایج جستجو نشان داده شود. خزنده‌های گوگل از داده‌های ساختاریافته برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وب سایت وردپرس و صفحات جداگانه استفاده می‌کنند. افزودن اسکیمای FAQ به بخش سؤالات متداول به خزنده‌های Googlebot کمک می‌کند تا تشخیص دهند که آیا بلوک‌های سؤالات متداول شما پاسخ‌هایی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند یا خیر. هنگامی که آنها این کار را انجام می دهند، باید به ایندکس سریعتر و موقعیت برجسته تری در SERP برای آن پرس و جوهای مرتبط ترجمه شود.

از منو ویجت‌های المنتور خود در سمت راست (اگر از قالب فارسی استفاده کنید) گزینه html را مطابق تصویر زیر انتخاب کنید و در صفحه قرار دهید سپس کدی که از سایت کپی کرده بودید را داخل کادر قرار دهید و صفحه المنتور خود را ذخیره کنید. زبانی مشترک بین موتورهای جست‌وجو، که به آن‌ها کمک می‌کند اطلاعات صفحات وب را آسان‌تر و سریع‌تر تشخیص بدهند. تنها نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سوالات را به طور کامل پاسخ ندهید و جایی را برای گرفتن کلیک از کاربر بگذارید. زیرا اگر شما به سوال کاربر به طور کامل پاسخ بدهید، دیگر کاربر نیازی به وارد شدن به سایت شما را ندارد. در واقع یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که سوالات متداول را به صورتی بنویسید که با تایتل اصلی صفحه سنخیت کاملی داشته باشد. سایت شما با استفاده از این ویژگی به شکلی کاملا متفاوت به کاربران نمایش داده می شود.

برخلاف لینک‌های ملی یا بین‌المللی، لینک‌های محلی به دلیل ارتباط مستقیم با مخاطبان منطقه‌ای شما، برای سئو محلی بسیار ارزشمند هستند. اما در بحث Entity در گوگل‎، پوشش دادن ابعاد مختلف یک موضوع با متنی یونیک است که نظر گوگل را جلب می‌کند.می‌توانید موضوع مورد نظر را در گوگل جستجو کنید (ترجیحاً به زبان انگلیسی). در محتوایتان به این سوالات پاسخ دهید تا به درک بهتر گوگل نیز کمک کنید. گوگل برای معناشناسی و پیدا کردن انتیتی‌ها، از فناوری پردازش زبان طبیعی یا Natural Language Processing (NLP) کمک می‌گیرد. این الگوریتم، شاخه‌ای از هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) است که به ماشین‌ها این امکان را می‌دهد که زبان انسان را درک و پردازش کند.الگوریتم NLP به Google کمک می‌کند که با تجزیه و تحلیل متن، موجودیت‌ها را پیدا کند. در واقع این الگوریتم، اطلاعات معنی‌داری را از داده‌های بدون ساختار استخراج ‎می‌کند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری