بهینه سازی سایت برای Checkout Process Simplification
۹ نکته برای بهینهسازی فرایند خرید در فروشگاههای اینترنتی وبزی
برای این کار، نیاز دارید که هر زمان که خواستید، اطلاعات فیلد های سفارشی را بازیابی کنید. علاوه بر آن، شما باید زمانی که مشتری دکمه ثبت سفارش را می زند، اطلاعات ورودی در فیلد های سفارشی را در دیتابیس ذخیره نمایید. از این طریق، لینک سازی میتواند بهبود محتوا و اعتبار وبسایت شما را تضمین کرده و تأثیر مثبتی بر رتبهبندی در نتایج گوگل داشته باشد. اما استفاده استراتژیک از آنها به معنای انعطاف پذیری و هوشمندی در انتخاب کلمات است. باید کلماتی را انتخاب کرد که به دقت به موضوعات ارتباط داشته باشند و همچنین در محتوا به طور طبیعی و جذاب وارد شوند. اگر مشتری فکر کند که این فرآیند بیش از حد طولانی شده است، ممکن است از فرآیند خسته شود و آن را ناتمام رها کند؛ اما اگر مشتری بتواند مسیر روشنی را برای تکمیل ببیند، به احتمال زیاد خرید را دنبال میکند.
این عملیات خود شامل چندین مرحله است؛ از جمله اعمال تبلیغات و کدهای تخفیف، محاسبه مالیات، انتخاب روشهای حملونقل، پرداخت و غیره. در این مقاله به بهینهسازی فرآیند پرداخت برای آسان شدن عملیات برای کاربر و همینطور افزایش سود وبسایت و تجارت الکترونیک مورد نظر، پرداخته میشود. حتی پس از اینکه مشتری شما جزئیات پرداخت خود را وارد کرد، هنوز کار شما برای بهینهسازی مراحل پرداخت کاربران در فروشگاههای اینترنتی، تمام نشده است. سرعت پردازش و مجوز پرداخت به همان اندازه مهم است که واردکردن اطلاعات در فرم پرداخت اهمیت دارد. وقتی مشتریان در نهایت روی گزینهی ثبت سفارش کلیک میکنند یک دایرهی چرخان میبینند که چندثانیهای تا رسیدن به صفحه تأیید زمان میبرد.
همچنین توجه داشته باشید که این افزونه در سایت راست چین با زبان فارسی نیز منتشر شده است و با شکل نوشتاری راست چین فارسی سازگاری کامل دارد.
این اقدامات نقش حیاتی در بهبود رتبهبندی سایت شما در موتورهای جستجو دارند و به شما کمک میکنند تا در صفحه نخست نتایج جستجو ظاهر شوید. یکی از اصول اساسی بهینه سازی سایت، اهمیت بینظیری به سرعت بارگذاری صفحات اختصاص دارد. تجربه کاربری، به عنوان یکی از عوامل کلیدی در موفقیت آنلاین، مستلزم فراهم کردن یک محیط پویا و سریع برای کاربران است. جریان پرداخت شامل مراحلی است که مشتریان در زمان خرید از یک وبسایت فروشگاهی طی میکنند. این مراحل از زمان «افزودن محصولات به سبد خرید» شروع میشود تا زمانی که مشتریان تأییدیۀ خرید و پرداخت خود را دریافت میکنند. استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا، یکی از راهکارهای مؤثر برای بهبود سرعت بارگذاری صفحات است.
محتوای باکیفیت نه تنها به کاربران ارزش افزوده میدهد بلکه جذب موتورهای جستجو را نیز تسهیل میکند. با محتوای باکیفیت، سایت شما به عنوان منبع اطلاعات معتبر و قابل اعتماد شناخته میشود. در حالی که جمعآوری دادههای شخصی مفید است، حذف این مرحله میتواند مشتری که برای بار اول از وبسایت مورد نظر خرید میکند را ترغیب کند تا خرید خود را تکمیل کند و این به دلیل سریعتر و راحتتر بودن فرآیند پرداخت است. همچنین این نرم افزار با استفاده از روشهای ترمودینامیکی معتبر و دادههای صنعتی، اطلاعات دقیقی از عملیات تولید فراهم میکند. این اطلاعات به سیستمهای کنترل و فرآیندها اجازه میدهد تا بهسرعت و با دقت به تغییرات در قیمت مواد اولیه، هزینههای انرژی و عملکرد تجهیزات واکنش نشان دهند. نرم افزار AVEVA Process Optimization با رابط کاربری گرافیکی و قابلیت کشیدن و رها کردن، منحنی یادگیری کاربر را کاهش داده و منافع اقتصادی واقعی را تسریع میبخشد.
اگر تصمیم گرفتید از تم وردپرس استفاده کنید، بهتر است افزونههای سئو مانند Yoast SEO یا wpSEO را نصب کنید. این افزونهها میتوانند به شما کمک کنند تا به صورت خودکار وبسایت خود را بهینهسازی کنید. یک گزینه جالب دیگر هم فرستادن پیام یا اطلاعیه از طریق صفحه پرداخت است. معمولا فروشگاه ها موارد و نکاتی را راجع به حمل بار، تاریخ تحویل و غیره یادآوری می کنند. حالا بیایید ببینیم که چطور می توانید اطلاعات درج شده در فیلد های سفارشی را ذخیره کنید و از این طریق سفارشات ووکامرس خود را آنالیز نمایید.
در طراحی سایت فروشگاهی، تمرکز بر روی کاربرپسند بودن مراحل خرید و حذف فرمهای طولانی میتواند نرخ ترک سبد خرید را کاهش داده و رضایت مشتریان را بالا ببرد. به طور طبیعی خریداران در مرحله پرداخت به ریسکهای مربوط به این موضوع توجه بیشتری نشان میدهند. برای همین باید هنگام بهینهسازی مراحل پرداخت کاربران در فروشگاههای اینترنتی برای اطمینان بخشیدن به آنها بیشتر تلاش کنید. اطمینان حاصل کنید صفحه پرداخت شما ظاهر سازگاری با کل وبسایت داشته باشد و بهصورت حرفهای طراحی شده باشد. آخرین چیزی که میخواهید این است که یک صفحه پرداختی که هیچ شباهتی به وبسایت ندارد آلارم خطر را در مغز خریداران بیدار کند.
پس بهتره هر از چند وقت یه بار یه دستی به سر و روی دیتابیست بکشی و این جداول اضافی رو پاک کنی. همچنین، شرکت در برنامهها و فعالیتهای مشارکتی، از جمله مهمترین روشهای لینک سازی است. حتی در ارتباط با لینکهای خارجی، اطمینان حاصل کنید که لینکها به صورت طبیعی درون متنها (contextual) و از سایتهای با اعتبار و ارتباط مستقیم با حوزه شما آمده باشند. پیشنهاد میکنیم مقالۀ «صفحۀ فرود چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید. این موضوع توی ایران بیشتر دیده میشه چون اینترنت ما یه جورایی محدودیتهایی داره و این باعث میشه دسترسی به منابع خارجی با مشکل مواجه بشه.
روش دیگری که فروشندگان می توانند بهینهسازی فرآیند پرداخت را انجام دهند، انجام تنظیمات قبل از رسیدن مشتری به تسویهحساب است که در سبد خرید اتفاق میافتد. بیشتر مصرفکنندگان آنلاین هنگام پرداخت، غافلگیری را دوست ندارند، بنابراین ارائه هزینههای دقیق سبد خرید در حین انجام خرید، میتواند به کاهش این شوک منفی کمک کند. یکی از راههایی که فروشندگان میتوانند این کار را انجام دهند، استفاده از فناوریهای خودکار برای حساب کردن لحظهای محاسبات مالیاتی دقیق و برآوردهای حملونقل در سبد خرید است. بهینهسازی فرآیند پرداخت برای کسبوکارهای تجارت الکترونیکی که میخواهند نرخ تبدیل را افزایش دهند بسیار مهم است. با به کارگیری برخی از استراتژیهایی که در اینجا پیشنهاد شدهاند، کسبوکارها میتوانند گره و مشکلات رایجی را که باعث ایجاد چالش در سفر خرید مشتری میشوند، کاهش دهند.
وبزی با استفاده از ابزارهای پیشرفته به شما امکان ساخت یک سایت منحصر به فرد و با سلیقه خودتان را بدون نیاز به دانش فنی را به شما می دهد. برای ساخت سایت با وبزی دیگر نیاز به استخدام طراح سایت و یا یادگیری طراحی سایت ندارید و در کمتر از یک ربع می توانید سایت دلخواه خودتان را طراحی کنید. البته تصمیم شما دربارهی اینکه کدام نوع پرداخت را بپذیرید به نوع مشتریان وبسایت شما همبستگی دارد. برای مثال اگر فکر میکنید کاربران ios در میان مشتریان شما زیاد هستند میتوانید به فعالکردن apple pay هم فکر کنید. پیشنهاد میکنیم مقالۀ «5 اشتباه خطرناک کسبوکارها که باید آنها را بشناسید» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.
با گنجاندن عناصری که برای تراکنش کاملاً ضروری هستند درهمریختگی را در فرم پرداخت خود کاهش دهید. سپس هنگامی که بهصورت بصری خریداران را متقاعد کردید که مرحله پرداخت سریع و بدون دردسر خواهد بود، آن را انجام دهید. پیشنهاد میکنیم مقالۀ «نحوه اتصال درگاه بانکی به فروشگاه اینترنتی» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید. وقتی یه افزونه نصب میکنی و بعدش تصمیم میگیری حذفش کنی، خیلی وقتها جداول اون افزونه توی دیتابیس باقی میمونن و یه جورایی بیخودی فضا رو اشغال میکنن. این جداول اضافی مثل چمدونهای قدیمی توی انبار هستن که نه به دردی میخورن و نه جایی برای چیزای جدید میذارن. اگه هر پلاگینی که میبینی به نظر جذاب میاد رو نصب کنی، سایتت پر میشه از کدهای اضافی که بیشترشون اصلاً به کارت نمیاد و فقط دارن فضا و منابع سایتت رو مصرف میکنن.
ایجاد تجربه مشتری یکپارچه در فروشگاه آنلاین شما، خریداران را به بازگشت وادار خواهد کرد. بنابراین در پاسخ به این سوال که ضرورت بهینهسازی فرآیند پرداخت چیست باید ذکر کرد که بهبود فرآیند پرداخت برای وبسایت های تجارت الکترونیک مهم است زیرا میتواند به افزایش conversion rate یا نرخ تبدیل کمک کند. یک تجربه پرداخت روان و راحت برای کاربر میتواند نارضایتی از خرید را به حداقل برساند و نرخ رها شدن سبد را کاهش دهد. وبسایتهای تجارت الکترونیک با ساده کردن فرآیند پرداخت و آسان کردن تکمیل آن برای مشتریان، میتوانند نتیجه نهایی خود را بهبود بخشند و رضایت مشتری را افزایش دهند. البته این را در نظر بگیرید که افزایش روشهای پرداخت میتواند باعث پیچیدهشدن صفحه پرداخت شما شود. فرآیند تسویهحساب یکی از مهمترین مراحل در خرید اینترنتی است و باید تا حد ممکن ساده و سریع باشد.
براساس این کلمات کلیدی، وبسایت شما در زمان رتبهبندی بسیار سود خواهد برد. از کلمات کلیدی به طور عاقلانه استفاده کنید، زیرا در درجهی اول شما هنوز باید محتوای خود را مختص مخاطبان نگه دارید. در این مرحله، نیاز است تا به یک بررسی جامع از صنعت خود بپردازید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن ازین اطلاعات بهرهمند شوید. اگر مشتریان گزینهای برای پرداخت با استفاده از روشی که برایشان مناسب است داشته باشند، احتمالاً خرید خود را با رضایت و اطمینان بیشتری تکمیل میکنند. علاوه بر این، بسته به گزینههای پرداختی که ارائه میدهید، ممکن است بتوانید پایگاه مشتریان خود را به گونهای گسترش دهید که افراد با شرایط متفاوت را شامل شود.
خیلی از کاربرا بعد از اینکه میبینن سایتشون کند هست، احساس میکنن وردپرس مشکل داره و به فکر تغییر میافتن. معمولاً یا هاستی که انتخاب کردی ضعیفه و نمیتونه خوب عمل کنه، یا اینکه یه سری تنظیمات مهم رو انجام ندادی. برای مثال وبسایت build.com علاوه بر کارتهای ارتباطی اصلی پرداخت آمازون و پی پال را هم قرار داده است. از سوی دیگر برای کسانی که ترجیح میدهند اطلاعات را هر بار وارد نکنند گزینهی استفاده از اطلاعات موجود هم در دسترس است. برای مشاهده اطلاعات کامل نرم افزار AVEVA Process Optimization جهت بهینهسازی و کنترل فرآیندهای صنعتی به اینجا مراجعه کنید. اگه تعداد جداول دیتابیس بیش از ۷۰ یا ۸۰ تا بشه، ممکنه سایتت به شدت کند بشه و مشکلاتی رو تجربه کنی.
براساس آمارهای مؤسسۀ بایمرد (Baymard)، نزدیک به 70 درصد از سبدهای خرید در جریان تسویهحسابِ فروشگاههای اینترنتی رها میشوند. به همین خاطر، بهینهسازی صفحههای جریان پرداخت یک اقدام مهم برای تمامی فروشگاههای اینترنتی است. هنگامی که خریداران فرآیند پرداخت را طی میکنند، ممکن است در مورد خرید بعدی خود سؤالاتی داشته باشند. چت آنلاین (online chat) یک راه عالی برای کشف و رسیدگی به این سوالات، در جریان پرداخت است. میتوانید از چت آنلاین برای دادن پاسخهای فوری به خریداران احتمالی استفاده کنید تا آنها با اعتماد بیشتری دوباره به وبسایت شما سر بزنند و بهینهسازی فرآیند پرداخت انجام میشود. افزایش فروش در فرایند خرید به معنای پیشنهاد محصولات اضافی است که مشتریان ممکن است بخواهند به سبد خرید خود اضافه کنند.
فرآیند پرداخت تک صفحهای دقیقاً همان کاری را انجام میدهد که از عنوان آن پیدا است و میتواند در بهبود نرخ تبدیل تاثیر زیادی داشته باشد. در این شکل از فرآیند تمام قسمتهای مورد نیاز در یک صفحه گنجانده شده است که انجام خرید را برای مشتریان آسانتر میکند. در این عملیات پرداخت در این شکل، بدون نیاز به پیمایش چندین مرحله و پنجره، به سرعت انجام میشود. آمار میگوید که ۵۵ درصد از خریداران، سبد خرید خود را بهدلیل هزینههای اضافی ترک میکنند! لیست من میتواند همینطور ادامه داشته باشد، اما اینها جزو ۱۰ ترفند اساسی هستند که میتوانید به وسیلهی آنها وبسایت خود را بهینهسازی کرده و سریعتر در موتورهای جستجو قرار دهید.
برای طراحی فروشگاه اینترنتی مؤثر، باید فرمهای غیرضروری حذف و مراحل پرداخت کاهش یابند. استفاده از فرمهای چندمرحلهای یا ساده میتواند تجربه کاربر را بهبود بخشد و از ترک خرید جلوگیری کند. با حذف اطلاعات غیرضروری و استفاده از فرمهای خودکار پرشونده، میتوان سرعت خرید را افزایش داد و تجربه مشتری را بهبود بخشید. صفحه پرداخت پیچیده و گیج کننده می تواند کاربران را فراری دهد روش های مختلفی برای سفارشی سازی صفحه پرداخت ووکامرس وجود دارد با ادامه مقاله با ما همراه باشید. برای جلب اعتماد مشتریان، اطمینان از امنیت اطلاعات شخصی و پرداختی آنها ضروری است. استفاده از پروتکل HTTPS، گواهی SSL و اطلاعرسانی به کاربران در خصوص امنیت اطلاعاتشان میتواند اعتماد بیشتری ایجاد کند.
لینکها علامتی از اعتبار و ارتباط با دیگر منابع معتبر در دنیای وب هستند. ساختار محتوا بیشتر از هر زمانی به بهینه سازی برای موتورهای جستجو نیاز دارد. بهبود ساختار محتوا شامل استفاده از تگهای عنوان مناسب، پاراگرافهای منظم و گوناگون، و استفاده از لیستها و تصاویر مناسب است. این اقدامات به موتورهای جستجو نشان میدهند که محتوای شما به درستی ساختاردهی شده است و مفهوم است. این موضوع به طور مستقیم با بهینه سازی سئو سایت شرکتی، سئو سایت پزشکی و سئو سایت املاک در ارتباط است.
در تجربه بین سبد خرید و تسویهحساب یک شکاف وجود دارد که مشتری را برای پایان دادن به خرید خود دچار سردرگمی میکند. استفاده از افزونههای بهینه سازی وبسایت مانند افزونه راکت وردپرس یکی از راههای مؤثر برای بهبود جایگاه سایت در نتایج جستجوی گوگل است. این افزونهها به وبمستران ابزارها و امکاناتی فراهم میکنند که به طور مستقیم بر ترتیب و رتبهبندی صفحات در نتایج گوگل تأثیر میگذارند. به وسیله این افزونهها، میتوان کلمات کلیدی مهم را شناسایی کرده، محتوا را بهینهسازی نموده، ساختار لینکها را بهبود بخشید و اطلاعات فنی مانند فایل robots.txt و نقشه سایت (sitemap) را به درستی مدیریت کرد. ارائه گزینههای پرداخت متعدد در پرداخت میتواند به بهبود تجربه مشتری، افزایش فروش، ایجاد اعتماد و گسترش دسترسی شما و بهینهسازی فرآیند پرداخت کمک کند.
هر بار که کاربری وارد سایتت میشه، صفحه درخواستهای مختلفی رو به سمت سرور میفرسته تا محتوا و اطلاعات لازم رو بگیره. حالا اگه افزونههای زیادی نصب کرده باشی، این درخواستها به شدت زیاد میشن و مثل یه صف طولانی جلوی سرور تشکیل میدن که باعث میشه بارگذاری سایتت کند بشه. مثلاً شاید کش رو فعال نکردی یا بهینهسازی لازم رو برای سایتت انجام ندادی. ولی نگران نباش، چون با یه سری تنظیمات ساده و اصولی میتونی سرعت سایتت رو به شدت بالا ببری و دیگه لازم نباشه به فکر تغییر سیستم مدیریت محتوا بیفتی. یه چک لیست آماده کردم که مرحله به مرحله کمکت میکنه این مشکل رو حل کنی. وقتی سایت شما لینکهای معتبر و با کیفیت به دیگر وبسایتها داشته باشد، اعتبار و رتبهی آن در موتورهای جستجو به شدت افزایش مییابد.
بنابراین، استفاده از بهترین تکنیکهای فنی در طراحی فروشگاه اینترنتی باعث میشود مشتریان بدون تأخیر به خرید خود ادامه دهند. ساخت سایت فروشگاهی بهتنهایی تضمینی برای موفقیت در کسبوکار آنلاین نیست؛ یکی از اصلیترین عوامل رشد فروشگاههای اینترنتی، بهینهسازی فرآیند خرید است. فرآیند خرید کارآمد و ساده به مشتریان کمک میکند تا بهراحتی محصولات موردنظر خود را پیدا کرده و بدون چالش به خرید نهایی بپردازند. در این مقاله، ۷ روش برتر برای بهینهسازی فرآیند خرید در فروشگاه اینترنتی را بررسی میکنیم. اگر خرید اینترنتی را یک سفر در نظر بگیریم، این سفر با بازدید کاربر از وب سایت شروع میشود، با بررسی کاتالوگ محصولات ادامه مییابد و با تکمیل پرداخت و دریافت تاییدیه به پایان میرسد. فرآیند پرداخت، آخرین مرحله سفر خرید مشتری است که در آن، مشتری سفارش خود را ثبت و تایید میکند و اطلاعات لازم را برای پرداخت و تحویل گرفتن سفارش خود، ارائه میدهد.
مشتریان وقتی مطمئن باشند اطلاعاتشان محفوظ است، با آرامش بیشتری خرید میکنند. بنابراین، یکی از نکات کلیدی در طراحی سایت فروشگاهی، توجه به امنیت است که نهتنها باعث افزایش نرخ خرید میشود بلکه وفاداری مشتریان را نیز تقویت میکند. یک راه ساده و موثر دیگر برای شخصی سازی صفحه تسویه حساب ووکامرس، تبدیل فیلد های اجباری و مورد نیاز به فیلد های اختیاری است. با این کار به مشتری کمک می کنید که فقط فیلد هایی را که برای پرداخت ضروری هستند پر کند و تجربه لذت بخش تری از خرید در سایت شما داشته باشد. به عنوان مثال، فرض کنید که شما در حال فروش محصولات مجازی یا قابل دانلود هستید و به همین دلیل آدرس های مربوط به ارسال فاکتور و قبض در فرم سفارش برای تکمیل خرید ضروری نیستند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری